Dag 9: Til bal med de kongelige

Posted: 5 August, 2012 in Nyheder

Desværre gik det ikke så godt for Caroline, da hun med 3 nedrivninger på starthøjden ikke fik noteret nogen højde. ØV, det er desværre ikke verdens bedste start atletikholdet har fået. Meeen, vi kommer tilbage….

Efter vi havde set Caroline spring, skyndte Sara og jeg os tilbage til vores lejligheder, så vi kunne se de danske roere kæmpe om medaljer. Og som I alle nok ved, så var de fantastiske. Med kæmpe fight sikrede de danske roere sig to medaljer på 20 min på rostadion, og selv om vi blot sad i lejligheden, så blev der råbt og heppet. Og selvfølgelig var vi alle oppe og stå (med gådehud over hele kroppen), da de efterfølgende fik overrakt medaljer og der blev spillet nationalmelodi.

Senere på dagen havde jeg besluttet mig for, at jeg også skulle have en af de mere anderledes sportsoplevelser, så udstyret med billetter til Spanien vs. Grækenland i vandpolo begav jeg mig afsted til en af de få idrætter, som jeg ved absolut INTET om. Det var nu ganske fornøjeligt at følge en sådan kamp. Det er fyldt med aktion og der er små kampe i kampen hele tiden. Og så er det jo sjovt at se de kæmpe store og veltrænede mænd med fint bundne kyser på hovedet – lidt tosset;-)

De store og stærke vandpolodrenge fra Spanien med deres fine blå kyser med gule sløjfer

Kampen var ganske spændende, men til sidst var Spanien dog de bedste. Så nu ved jeg også noget om vandpolo! Dog tror jeg næppe at jeg bliver så forfalden til idrætten, så jeg ligefrem vil købe billetter til det en anden gang – men hvem ved.

Efter vandpolo gik jeg tilbage på værelset for at slappe af inden aftenens gallareception arrangeret af DIF. Mens jeg halvblundede fik jeg dog pludselig besøg af Wilson Kipketer, som havde lagt vejen forbi OL byen. Hyggeligt at få sludret lidt med Wilson, inden jeg skulle finde det stiveste puds frem. For om aftenen var dresscode ganske simpel – det stiveste puds fra OL kollektionen.

Kl. 17.30 stod det meste af det danske OL hold samlet neden foran vores bygning i jakkesæt, ny udpakkede skjorter (det ville nok have set gevaldigt bedste ud, hvis det var ny strøgne skjorter istedet, men der er desværre ingen strygejern), slips, manchetknapper og selvfølgelig en lille rød klud i brystlommen. Og pigerne var smukt klædt i sørte aftenkjoler eller smarte røde selskabskjoler. Jojo, vi havde rigtignok fået skiftet jogging-tøjet ud.

Fantastiske omgivelser til vores middag i Natural History Museum

Desværre var vores bus over en time forsinket, så det var lidt øv, at skulle vente så længe. Det var dog en fin entré vi fik gjort, for vi blev kørt i en klassisk gammel rød engelsk dobbeltdækker. Og vi fik den store rundtur i byen på vej til receptionen, hvor vi fik set Tower Brigde, Picadelly Cirkus, Westminister, Big Ben…. you name it! Og vores location for middagen kunne nærmest ikke have været smukkere – Natural History Museum. Og vi sad ovenikøbet i den store sal, hvor et kæmpe originalt dinosaurus skelet på fantastisk vis stod midt i salen.

Egentlig troede jeg blot det var lidt stående reception, men det viste sig at det nærmere mindede om en kongelig gallamiddag. Dronning, kronprinsen, statsministeren, 3 ministre, Kbh.s overborgmester og en masse andre fine folk var der, og der var flere gode taler. Aftenenes højdepunkt var dog, da vi fik alle de danske medaljevindere indtil videre op på scenen, og hele hallen hyldede dem med nationalmelodien og et trefoldigt leve.

Sara var selvfølgelig hjemme for at lade op til søndagens konkurrencer, og hun sørgede også for at holde mig opdateret på de dramatiske atletikkonkurrencer på stadion – jeg skal jo ikke gå glip af noget;-) Omkring midnat var vi tilbage efter en hyggelig og flot aften, dog er det lidt småt med maden til sådanne arrangementer (selv om den smagte himmelsk), så var lige et smut forbi madsalen til lidt natmad. Og nej, det er ikke hver dag jeg møder op i den påklædning til en gang aften-pizza.

Og så er det jo snart først marathon tid for Jessica, og søndag aften går det løs for Sara. Spændingen stiger….

Lidt stemningsbilelder fra de seneste 3 dage:

Leave a Reply

