Dag 9 – sidste dag i Kina og afrejse til Korea

Posted: 22 August, 2011 in Nyheder

Sara under sidste træning i Kina inden afrejse til VM i Korea

Efter nogle fantastiske dage i Kina med gode konkurrencer, en god VM forberedelse til Sara samt nogle super gode oplevelser, så var dagen kommet, hvor vi skulle videre til Korea. Vi skulle dog først flyve lige over midnat, så vi havde en hel dag i Shenzhen til at samle de sidste indtryk.

Dagen startede med en god gang hurtighedstræning for Sara. Temperaturen havde gået lidt op og ned de sidste par dage svingende mellem varm og meget varm, men dagen i dag var uden tvivl en af de meget varme! 38 grader og bagene sol var en voldsom omgang til dagens træning, men Sara løb nogle gode sprint.

Efter middag stod den på pakning af tasken. Heldigvis var der selvfølgelig en velfungerende vaskeservice ved Universiaden, så jeg kunne drage til Korea med en hel taske fyldt med rent tøj (tak til de kinesiske arrangører for en helt uovertruffen service).

Fuldt hus i metroen! Godt man er en høj skandinav, så man kunne overskue den store folkemængde. Men tilgængæld stirrede alle også på en....

Bagefter tog jeg et smut ind til byen for at brænde de sidste Yuan af, og der blev handlet børnetøj til mine meget savnede piger derhjemme. Heldigvis kom der lidt regn, som kølede luften en anelse. Hjem fra centrum tog jeg metroen, som selvfølgelig var gratis for alle deltagere. Men der var nu lidt af et mareridt en søndag eftermiddag, hvor mange tusinde kinesere var på vej til Universiade-området til aftenens finaler i bl.a. atletik. Så som sild i en tønde stod jeg i de 45 min det tog, men det er selvfølgelig også en måde at komme tæt på lokalbefolkningen på;-)

Hen på aftenen var det så med bus til bygrænsen. Her skulle vi igen igennem told og immigrationskontrol fra Kina til Hong Kong provisen og videre til Hong Kong Airport. Turen igennem hele Hong Kong ved aften-tid er nu noget af et syn. Den ene farvestrålende skyskraber afløste den næste, og det er bestemt en by jeg ved lejlighed godt kunne tænke mig at se nærmere på.

Vi skulle først flyve 01.45 om natten, så det var noget af en lang dag/aften vi endte med at få. Men efter 3 timer i Hong Kong Airport kunne vi forlade Kina i denne omgang på vej mod nye oplevelser og udfordringer i Korea.

Som man nok kan læse, så har Universiaden i Shenzhen været en helt uovertruffen oplevelse, og jeg håber at Daegu bliver en ligeså stor oplevelse. En ting er sikkert – rent sportsligt bliver Daegu selvfølgelig et kæmpe højdepunkt!

Leave a Reply

