Dag 1 – afrejse

Posted: 15 August, 2011 in Nyheder
De kommende dage vil følge en række indlæg om oplevelser og sportlige begivenheder ved Universiaden og ved VM i hhv. Shenzhen, CHN og Daegu, KOR.
 
Lørdag d. 13/8 startede min 3 ugers rejse til Kina og Sydkorea. Min tur skulle gå rimelig glat med bus til Billund og derefter med fly til Frankfurt. Her skulle jeg efter planen vente en god time inden turen gik videre til 11 timers flyvning mod Hong Kong. Fra Hong Kong skulle der være ca. 2 timers buskørsel til ”Athletes Village”.

En Lufthansa Boing 747 - bedre kendt som "Jumbojet"

Et er dog en plan, noget andet er virkeligheden. I Frankfurt blev vi nemlig bedt om at forlade flyveren, da det viste sig at piloten ikke turde flyve med den pga. nogle tekniske problemer. Og så er gode råd dyre, når man står med en total fyldt (og overbooket) jumbojet der er defekt! Men heldigvis er Frankfurt jo Lufthansas ”home-base”, så efter kun en time havde de en nye jumbo klar, så det endte med at jeg kun kom 3 timer forsinket afsted! Godt klaret, når der nu skulle opstå problemer….

Og selve flyveturen, ja den gik jo let. Først så jeg Kong Fu Panda 2 (jeg var jo trods alt på vej til Kina), og derefter stod den på mad og godt 7 timers søvn. Det er vist ny rekord i søvn på et fly, men fidusen er bare at man skal være mega træt inden en lang rejse, for så er det lettere at få sovet igennem på turen;-)

Leave a Reply

