Undervisning

Posted: 11 November, 2009 in Nyheder

Efter at jeg for halvanden uge siden var i Skotland og fik masser af inspiration til den daglige træning på seminaret “International Festival of Athletic Coaching”, så er det nu min tur til at give noget inspiration til træning videre.

På lørdag står den først på et praktisk en-dags kursus i hækkeløbstræning i Århus, mens det på mandag er koordination og spænstighedstræning for eliteklasserne i Holstebro Kommune. Samme dag skal jeg instruere Holstebro Boldklubs bedste herrer i styrketræning, så de kan optimere deres træning i vinterpausen.

Den praktiske undervisning af idrætsklasserne i Holstebro bliver særdeles spændende. Først og fremmest bliver det noget af en udfordring, da der er op til 70 elever i idrætklasserne, men samtidig bliver det et interessant “røntgen-billede” af niveauet på koordiantions og spænstighedsområdet blandt de ældste folkeskoleidrætsklasser.

Dette vil give brugbar information til min nye arbejde i ESAA (Elite Sports Akademi Aarhus), hvor jeg netop skal igang med arbejdet omkring at udvikle et basistræningskoncept til idrætsklasserne i folkeskolen.

Leave a Reply

