Hårdt arbejde, hårdt arbejde og hårdt arbejde….

Posted: 29 October, 2009 in Nyheder

…, det er hvad der i øjeblikket foregår til træning! Med efterårets komme så står den også på den vigtige – men meget hårde – fysiske opbygning frem mod den kommende sæsons mål.

træningsplan

Som ovenstående figur viser, så er vi nu startet på årets anden træningsperiode, og dermed er vi allerede godt i gang med træningen.

Sidste weekend tog vi også hul på efterårets samlinger, da de tre fra gruppen, der er en del af DAF’s bruttogruppe deltog i de nye elitesamlinger for landets største talenter. Her fik vi en god gang træning i Spartas nye faciliteter på Østerbro. Tillykke med disse flotte faciliteter!

martinEfterårets træning består af en stor mængde hård træning. I går stod den på årets anden firkantstest (ud af tre) og efter en masse koordination og gymnastik stod den på lange bakke intervaller! Og alt sammen var selvfølgelig i silende regn…. ØV! På sådan en dag drømmer man sig tilbage til Jamaicas lune klima.

Apropros Jamaica, så så jeg idag dette 12 min lange indslag om atletikken på øen, og det får virkelig en til at ønske sig tilbage til reggae-øen – se klippet her.

Med afslutningen på årets første træningsperiode så kan jeg også lave en kort del-evaluering. Jeg synes træningen er gået godt, og jeg kunne ikke have forventet mig meget mere af denne. Vi har fået et godt drive i gruppen, og det fungerer godt at vi to gange om ugen laver noget af den hårde fysiske træning sammen med Uwe og Jakobs grupper også. Og Sara har fået sin støttesko af før tid, så med vanlig jysk ro, vil jeg konkludere, “at det går da vist, som det skal”…

I aften tager jeg med Jakob til Skotland, hvor vi skal på kursus. Vi skal bl.a. høre på verdensrekordholderen i 110 m hækkeløbs træner, så det bliver spændende at høre hvad vi kan få med fra kurset.

Jeg vil forsøge at lave en afrapportering fra kurset/seminaret her på siden når jeg engang kommer hjem.

anneResultater af onsdagens firkantstest (ca. 1290 m):
Martin Krabbe – 4.15 min (pr)
Jon Yde Bentsen – 4.24 min
Mathias Andersen – 4.26 min
Andreas Martinsen – 4.28 min
Anne Møller – 4.52 min (pr)
Ivan Moses – 5.08 min (pr)
Anne Effersø – 5.11 min
Christian Larsen – 9.10 min (dobbelt – mellemtid: 4.33 min)
Kristian Saugbjerg – 9.16 min (dobbelt – mellemtid: 4.35 min)
Anders Bøvling – 9.22 min (dobbelt – mellemtid: 4.36 min)
Patricia Lundsgaard – 10.39 min (dobbelt – mellemtid: 5.20 min)

En stor del af træningen om efteråret og vinteren foregår også i vægtlokalet. Billederne til denne tekst er taget i sidste uge under en af de mange vægttræninger.

Team Jakob

Jakob med sine talentfulde aktive - Benjamin, Daniel og Mathias

sigrid

Sigrid tager sig en "slapper" på balancebrættet, mens far arbjeder i vægtrummet!

jon

Jon lader op til næste vægtøvelse!

Comments
  1. Spændende måde at benytte et balancebræt på Sigrid 🙂 det må visk kaldes helkropsarbejde.

Leave a Reply

